מלחמת אחים: לפיד נגד אריאל

דוד קורצווייל 1 Comment on מלחמת אחים: לפיד נגד אריאל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשכים ההתכתשויות בין יש עתיד להבית היהודי. בצהריים פרסמנו כי ביוזמת שר השיכון אורי אריאל אישרה ועדת השרים כי המדינה תתחייב לממן חוב של אנרגיות מתחדשות ביהודה ושומרון במקרה של שינויים מדיניים במסגרת הפיצויים שיינתנו אם יהיה צורך באותה עת. ההחלטה מאפשרת לתושבי יהודה ושומרון להקים מתקני אנרגיה מתחדשות כגון טורבינות רוח ומערכות סולאריות

הערב הודיע שר האוצר כי הוא מתנגד  להחלטה שהתקבלה היום בוועדת השרים, אשר במסגרתה נכתב כי על מנת לעודד הקמתם של מתקני ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת ביו"ש הממשלה תתחייב, כי במקרים של שינויים מדיניים שיגרמו להפסקת תזרים ההכנסות מהמתקנים הנ"ל, כי היא זו שתישא בתשלום סכום יתרת החוב של היזם לתאגיד הבנקאי ו/או מוסד פיננסי שהעמיד מימון לפרויקט.

בערר שהגיש שר האוצר נכתב כי תמיכה מעין זו היא בגדר מתן ערבות מדינה לכלל ההשקעות ביו"ש ועל כן, לא ברור כיצד ניתן להצדיק את ההגבלה הזו לתחום האנרגיות המתחדשות בלבד, או לתחומי יו"ש בלבד. מתן הגנה באופן כזה חושף את הממשלה לתביעות מצד גורמים רבים שיבקשו הגנה דומה. בנוסף, כתב לפיד כי הוא מתנגד בתוקף להשקעה בתשתיות חדשות מחוץ לגושי היישובים.



1 תגובות

מיין תגובות